ROCZNY PLAN
PRACY PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO
W SUCHORABIE NA ROK PRZEDSZKONY 2021/2022
Podstawa prawna:
1)Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie
oświaty (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.
1327),
2)Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.910),
3)Rozporządzenie Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru
pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz.
1658 ze zm.),
4)Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy
programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia
ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla
branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej
przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.),
5)Statut Przedszkola
Samorządowego w Suchorabie
Plan opracowany został w oparciu o:
1) podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa oraz
wytyczne Kuratorium Oświaty w Krakowie
2)wnioski z nadzoru pedagogicznego,
3)diagnozę pracy przedszkola,
4)diagnozę oczekiwań rodziców wobec przedszkola,
5)treści podstawy programowej.
Główne zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na rok
szkolny 2021/2022:
1.Zapewnienie
wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego
wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i
edukacyjnych.
2.Wykorzystanie
w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na
odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
3.Wzmacnianie
wychowawczych działań przedszkola. Realizacja innowacyjnego programu
„Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw i respektowanie norm
społecznych”.
Roczny
plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony do realizacji
Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 15 września 2021r.
Spis treści zawartych w planie:
1. Kalendarz zadań przedszkola.
2.
Zestaw programów
wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.
3.
Harmonogram imprez i
uroczystości przedszkolnych.
4.
Plan współpracy z
rodzicami.
5.
Plan współpracy ze
szkołą podstawową.
6.
Harmonogram wycieczek.
7.
Harmonogram konkursów.
8.Harmonogram Rad Pedagogicznych
1. Kalendarz zadań przedszkola – rok szkolny 2021/2022
|
|
31 sierpnia 2021
01 września 2021
20 wrzesień 2021
|
Zebranie
z rodzicami.
Rozpoczęcie
roku przedszkolnego
Zebranie
ogólne z rodzicami
|
|
|
|
Projekt
„Dobre maniery łamią bariery” Pedagog szkolny
|
|
„Czytankowo”
zajęcia w bibliotece szkolnej
|
|
Uroczystości
związane z Dniem Edukacji Narodowej
|
|
|
|
Narodowe
Święto Niepodległości
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uroczystości
związane z Dniem Babci i Dniem Dziadka
|
|
Zebranie
grupowe z rodzicami
|
|
|
|
Uroczystości
związane z Dniem Kobiet
|
|
|
|
|
|
Dzień
otwarty przedszkola
|
|
Święto
Konstytucji Trzeciego Maja
|
|
|
|
Uroczystości
związane z Dniem Matki i Ojca
|
|
|
|
Przerwa
w pracy przedszkola
|
2. Zestaw programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych
do użytku w przedszkolu w roku szkolnym 2021/2022
Program
wychowania przedszkolnego, Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewska, Renata
Paździo, Wydawnictwo MAC Edukacja
3. Harmonogram imprez i uroczystości przedszkolnych
Temat uroczystości i imprezy
|
|
|
|
Dzień Babci i Dzień Dziadka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Plan współpracy z rodzicami
|
|
|
Planowanie rozwoju
przedszkola
|
1) przedstawienie założeń programu rozwoju
przedszkola na rok szkolny 2021/2022,
2) zapoznanie rodziców ze
statutem przedszkola i innymi dokumentami,
3) bieżące informowanie
rodziców o planach wychowawczo-dydaktycznych
|
|
Zapewnianie dzieciom
wysokiej jakości kształcenia – organizacja wsparcia
psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom z uwzględnieniem
zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
|
1) zapoznanie rodziców z
podstawą programową: omówienie zadań przedszkola oraz spodziewanych efektów
rozwojowych uzyskanych przez dziecko na zakończenie edukacji przedszkolnej,
2) rozmowy z rodzicami na
temat ich obaw, obserwacji, niepokojących zachowań dzieci,
3) organizowanie wsparcia
psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom wynikające z założeń
podstawy programowej,
4) omówienie celu
organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informowanie rodziców o
potrzebie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz
systematycznie o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu
zgodnie z zaleceniami nauczyciela, terapeuty,
5) obserwacja dzieci –
określenie potrzeb w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
6) planowanie działań pomocy
psychologiczno-pedagogicznej,
7) praca indywidualna i
zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia: przedstawienie celów pracy
indywidualnej i grupowej z dzieckiem,
8) włączanie rodziców do
udziału w zajęciach wspierających organizowanych dla dzieci i rodziców,
9) przekazanie rodzicom
informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole,
10) prezentacja ważnych
informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców.
|
|
Organizowanie procesu edukacyjnego
umożliwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
|
1) kształtowanie postaw
dzieci związanych z szacunkiem do innych, do swojego regionu i kraju,
2) wzmacnianie właściwych
zachowań poprzez stosowanie akceptowanego przez społeczność przedszkolną
systemu nagród i kar,
3) organizacja akcji i zabaw
umożliwiających prezentację pozytywnych zachowań,
4) nauka radzenia sobie z
emocjami, stresem, napięciem, lękiem poprzez działanie kształtujące odporność
emocjonalną,
5) stworzenie grupowego
systemu norm i zasad regulującego życie w społeczności przedszkolnej,
6) zabawy i zajęcia
rozwijające samodzielność, szacunek, pracowitość, odpowiedzialność w
wykonywaniu codziennych czynności,
7) rozwijanie wrażliwości
emocjonalnej dziecka na potrzeby słabszych
|
|
5. Plan współpracy ze szkołą podstawową
|
Zadania i sposoby realizacji
|
Nauczyciele odpowiedzialni za realizację
zadania
|
Miejsce realizacji zadania
|
|
1) nawiązanie kontaktu z
dyrektorem szkoły i nauczycielami klas I–III,
|
Nauczyciele grup
przedszkolnych
|
|
|
1) zapoznanie dzieci
przedszkolnych ze starszymi kolegami z młodszych klas szkoły podstawowej,
2) zapoznanie z
nauczycielami ze szkoły,
3) poznanie drogi do szkoły,
oglądanie budynku szkoły i otoczenia z zewnątrz
|
Nauczyciele grup
przedszkolnych
|
Droga
z przedszkola do szkoły, szkoła podstawowa
|
|
1) zwiedzanie budynku szkoły
wewnątrz (sale lekcyjne, świetlica, szatnia, sala gimnastyczna, stołówka),
2) wizyta w bibliotece
szkolnej
|
Nauczyciele grup
przedszkolnych, wyznaczony nauczyciel ze szkoły, bibliotekarz
|
|
|
1) warsztaty plastyczne dla
przedszkolaków (organizowane przez nauczycieli i dzieci ze świetlicy
szkolnej),
|
Nauczyciel świetlicy
szkolnej, nauczyciele grup przedszkolnych
|
Świetlica
szkolna, przedszkole
|
|
1) wspólne gry i zabawy
dzieci na śniegu
|
Nauczyciele grup
przedszkolnych
|
|
|
1) udział przedszkolaków w
lekcji w klasie I lub II,
|
Nauczyciele szkoły,
nauczyciele wychowania fizycznego
|
|
|
1) Dzień Dziecka,
2) podsumowanie współpracy –
spotkanie z rodzicami, dziećmi sześcioletnimi oraz nauczycielami przedszkola
i szkoły
|
Nauczyciele grup
przedszkolnych, nauczyciele szkoły
|
|
6. Harmonogram wycieczek
|
Osoby odpowiedzialne, termin realizacji,
grupa wiekowa
|
Spacery i wycieczki w
obrębie wsi
1) Las
2) ogródek botaniczny,
3) cmentarz żołnierzy
poległych w walce o wolność,
4) łąka,
|
|
Wycieczki poza obręb
przedszkola:
1) teatr, koncert muzyczny,
2) gospodarstwo
agroturystyczne,
3) Kraków
4) Niepołomice
5) Propozycje rodziców
|
|
7. Harmonogram konkursów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konkurs mistrz życzliwości
|
|
oku szkolnym 2020/2021
|
|
Rodzaj rady pedagogicznej
|
Tematyka (propozycje porządku zebrania)
|
|
|
|
1.
Przedstawienie nowych zarządzeń władz oświatowych i gminnych.
2. Tygodniowa organizacja pracy w nowym roku
szkolnym – opinia rady pedagogicznej.
3.
Przydział czynności dodatkowych wykonywanych w ramach wynagrodzenia.
4.
Przedstawienie zmian w zapisach statutu – prezentacja.
5.
Przegląd pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego – stopień przygotowania do
rozpoczęcia roku przedszkolnego.
|
|
|
|
1. Przedstawienie i przyjęcie do realizacji
planu nadzoru pedagogicznego.
2.
Zatwierdzenie rocznego planu pracy na rok przedszkolny 2021/2022.
2. Przypomnienie treści regulaminu rady
pedagogicznej.
3. Prezentacja Regulaminu oceny pracy
nauczyciela.
4. Aktualizacja i przypomnienie procedury
awansu zawodowego nauczyciela.
5. Przypomnienie treści regulaminu
prowadzenia dokumentacji pedagogicznej
|
|
|
|
1.
Szkolenie dla nauczycieli dotyczące pracy zdalnej na platformie Google Clasroom.
|
|
|
|
1.
Przedstawienie sprawozdania za I półrocze działalności
wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu.
2.
Informacje dyrektora o nadzorze pedagogicznym sprawowanym w I półroczu.
3.
Wypracowanie wniosków i kierunków zadań do pracy na II półrocze bieżącego
roku szkolnego.
4.
Omówienie wyników dokonanych obserwacji rozwoju dziecka.
|
|
|
|
Szkolenie
Rady Pedagogicznej zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami nauczycieli.
|
|
|
|
1.
Przedstawienie sprawozdania za II półrocze.
2.
Informacja o gotowości szkolnej dzieci.
3.
Wnioski o dopuszczenie do użytku programów wychowania przedszkolnego na nowy
rok szkolny.
4.
Sprawozdanie z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego dyrektora za miniony rok.
5. Podsumowanie rocznej pracy przedszkola,
wnioski do pracy na kolejny rok szkolny.
|
|